Вівторок, 16 червня 2015, 15:47
Через погіршення демографічної ситуації, починаючи з 1998 / 1999 навчальних років, кількість учнів зменшується у середньому на 3-4 тисячі щороку. Так, лише у 2012 році цей показник знизився до 2,4 тисяч учнів, у 2013 році до 1,7 тисяч, а в 2014 році — 0,2 тисяч учнів. Як наслідок: скорочення кількості загальноосвітніх шкіл та зниження їх наповнюваності.
«Особливо гостро подібні процеси відчуваються у сільській місцевості, де помітно зменшилася середня наповнюваність шкіл та класів, — повідомляють у прес-службі Тернопільської ОДА. — Результатом таких змін є зростання кількості учнів, які навчаються за індивідуальною формою навчання: із 2138 учнів у 2011 / 2012 навчальному році, до 2123 у поточному році. Це призводить до погіршення якості навчання, адже на одного такого учня виділяється 5-8 навчальних годин в тиждень, що у чотири рази менше, аніж при класно-урочній системі. Серед негативних наслідків ще й значне підвищення вартості утримання загальноосвітніх навчальних закладів».
Загалом у 2014 / 2015 навчальному році в області функціонувало 180 малокомплектних шкіл, тоді як десять років тому їхня кількість становила лише 60.
Органи управління освітою на місцях проаналізували ситуацію щодо функціонування загальноосвітніх навчальних закладів з урахуванням прогнозованих демографічних змін та затвердили плани заходів із оптимізації мережі ЗОШ, яка має забезпечити підвищення якості освіти, рівний доступ до неї, економічну ефективність функціонування навчальних закладів й урізноманітнення наданих освітніх послуг. Згідно їхніх оперативних даних, у 2015 році планується закрити (призупинити діяльність) 31 загальноосвітнього навчального закладу ( 4 ЗОШ І-ІІ ст. та 21 ЗОШ І ст.). А реорганізувати – 19.
«Відповідно до розпорядження голови облдержадміністрації від 13 лютого 2015 року № 79-од, департаментом освіти і науки облдержадміністрації видано наказ від 02.03.2015р. №70 «Про заходи щодо наповнення місцевих бюджетів, економного та раціонального використання ресурсів», — зазначив директор департаменту освіти і науки Тернопільської ОДА Любомир Крупа. — Одним з основних пунктів є проведення оптимізаціє мережі малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів. У тому числі шляхом реорганізації у навчально-виховні комплекси «загальноосвітній навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад», що зважаючи на сьогоднішні обставини є необхідним».