Нове на сайті:
На Тернопільщині експерт погорів на хабарі Розпочинаємо тиждень з передачі 30 дронів FPV SAG 7/IX на фронт - Сергій Надал Ще 3 нових розвідувальних дрони передаємо на фронт - Сергій Надал У Тернополі СБУ повідомила про підозру черговій колаборантці Прокуратура на Тернопільщині повертає землі громадам вартістю понад 6,7 млн грн На Тернопіллі поліцейська привласнювала наркотичні засоби І знову прихильниця "руського міра" з Почаєва Засудженому за хабар чиновнику з Тернополя дали 5,5 років «Людина року-2023» на Тернопіллі… Вирубав дерева і заплатив за це На Тернопільщині викрито черговий канал переправлення через кордон чоловіків Землі заказника "Товтровий степ" намагаються повернути державі На Тернопільщині вже й за екскурсію по Дністрі вимагали хабар За матеріалами СБУ судитимуть проросійського бойовика, який грабував мирних жителів Херсонщини Лісничому з Чортківщини бажання заробити на ялинках "вилізе боком"

«2% людей – думають, 3 % - думають, що думають. А 95% людей радше помруть, ані ж почнуть думати...»

Тернопіль став одним із перших міст в Україні, в якому впроваджено проект безконтактної системи оплати за проїзд в електротранспорті. Комунальне підприємство «Тернопільелектротранс» наразі закупило обладнання (так звані по-модному валідатори) і підготувало персонал (так званих по-старомодному кондукторів) до його обслуговування.

На перший погляд, начебто все по-європейському: мінімум паперу і максимум якості обслуговування. Але це тільки на перший, і то дуже поверхневий погляд. Бо якщо копнути глибше, на поверхню вилазять якісь зовсім дивні речі.

От запитайте самих себе: з якою метою запроваджують у тролейбусах валідатори? Для економії коштів на роботі кондукторів? Ні, бо нікого звільняти не збираються. Для покращення обслуговування населення? Ні, бо людям із цим буде ще більше клопоту. А з якою ж тоді?

Відповідь вас здивує: метою запровадження автоматизованої системи оплати за проїзд є… ведення обліку пасажирів у тролейбусах. І це не наш домисел, це – слова начальника управління транспорту міста Тернополя Ігоря Мединського, які він сказав в коментарі газеті «20 хвилин» у вересні цього року. Але це були тільки квіточки. Ягідки виявилися  ще кращими: на закупівлю обладнання для автоматизованої системи оплати проїзду сесія міськради виділила… 400 тисяч гривень(!). Тобто на те, щоб порахувати, як часто ми із вами сідаємо в той чи інший тролейбус, із міського бюджету виділяють ледь не півмільйона! То чи не дешевше було купити кожному кондуктору по блокноту з олівцем і зобов’язати ставити палички для обліку пасажирів?

Ми вже навіть  не будемо акцентувати на тому факті, що валідатори мали би обліковувати не всіх  пасажирів, а лише тих, які купують квитки.  А ні для кого не секрет, що пільговиків різного роду в тролейбусах їздить більше, ніж тих, хто оплачує проїзд.

Почувши восени таку новину, деякі тернополяни втішилися, що нарешті можна буде розраховуватися пластиковою карткою, а не дбати про виконання забаганок кондуктора  на кшталт «Дайте мені п’ятдесят копійок…. А ви без здачі не маєте?... а шо, у вас дрібніших грощей нема?»  Але шановні – пластикова картка, як виявилося,  - то не ваша банківська картка, вона тут не проходить! Повинні бути спеціальні розрахункові картки – тільки   ̶д̶л̶я̶ ̶б̶і̶л̶и̶х̶  для проїзду тобто. А придбати ніхто не зможе, бо продаж таких карток , за словами того ж добродія Мединського, не передбачений вітчизняним законодавством.. Тому матиме таку картку лише кондуктор. І відбуватиметься все за наступною, майже шпигунською, схемою: пасажир дає готівку кондуктору, кондуктор здійснює оплату своєю карткою через валідатор і видає квиток.  Тобто кондуктор здійснює більше рухів, ніж коли просто видавав квиток. І знов же ж – кондуктор має дбати про здачу з готівки пасажира!

А на сьогоднішні це виглядає ще веселіше - кондуктор видає – увага! це спрощення! - не один, а два документи на проїзд. – квиток старого зразка і квиток нового зразка.  У соцмережах визначну подію міського життя  прокоментували  так: «Тепер ви купуєте квиток і отримуєте чек на нього, щоб можна було той квиток здати, як він вам не підійде.»

А тепер скажіть на милість: чим кондуктор з валідатором відрізняється від кондуктора з квитком, якщо і перший, і другий в кінцевому підсумку все одно видають вам квиток за гроші? А різниця є.  І складає вона якраз оті 400 тисяч гривень, які викинули на те, щоб зробити Тернопіль ще більш «європейським».,

І насамкінець: про що думали транспортні чиновники – директор «Тернопільелектротрансу» Мастюх і  начальник управління транспорту Мединський – коли просили міськраду виділити на їхні валідаторні ініціативи майже півмільйона?  Чому не поцікавилися вони нормами законодавства України?  Чи вони  керувалися девізом бравого солдата Швейка «Ще не було, щоб якось та не було»? А може знали,  що ця справа приречена на  невдачу, але прагнули створити видимість бурхливої діяльності? переслідували знали, невдачу через відсутність необхідного законодавства? Хоча якшо послухати начальника ТЕТ Мастюха то він і не орієнтувався, що насправді картку пасажир не зможе придбати! Гарно у нього все було сказано.

Чи, як завжди, все у нас робиться за приказкою: «Торох — горох; вимолотили — квасоля!» Тоді не знали, а тепер, коли дізналися, зрозуміли, що прокололися.  Але куди ж  таким поважним чиновникам  визнавати власну некомпетентність? 

Чи робили навмання? Авось Верховна Рада прийме відповідний закон?

Як би там не було, і навіть щоб вони привселюдно покаялися, але 400 тисяч гривень викинуто на вітер. І яка тепер уже різниця, хто правий, а хто ні, якщо гроші платників податків витрачені намарно.

Є і інша інформація від того ж таки КП "Тернопільелектротранс" і про суми в тому числі:

У тернопільських тролейбусах тестують автоматизовану систему оплати за проїзд

У тролейбусах Тернополя почали використовувати автоматизовану систему оплати за проїзд

При намаганні зясувати істину – можна "спарити" мозок. Де правда?

P. S. Готові до розмови зі "знаючими" людьми, радо обублікуємо всі коментрі.

Новини Тернопільщини

Коментарі  

 
+1 #1 Надалу -ганьба! 22.12.2015 10:57
по-перше, на кожному квитку є серія і номер, тому порахувати к-сть проданих квитків/пасажирів можна виходячи із цього і коли кондуктори виходять/поветаються на рейс/з рейсу то вони звітують про к-сть проданих квитків, то відповідно здають касу від проданих квитків. по-друге, їдучи в тролейбусі дуже рідко бачу кондукторів із тим валідатоом, а якщо і він і є то кондуктор ним не користується, бо йому це не вигідно бо деколи йому віддіють пасажири квитки коли виходять, а той їх ще раз продає і відповідно гроші від нього кладе до кишені
Цитувати
 

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Погода, Новости, загрузка...

Карта сайту

Нас відвідали

Ukr.Net

Авто базар http://avtosale.ua/. Свіжі новини України і Світу в режимі реального часу.