Нове на сайті:
На Тернопільщині СБУ передала до музею вилучений у контрабандистів гобелен Про статево-вікову структуру населення області 347 порушень «Правил любительського і спортивного рибальства» зафіксовано Тернопільським рибоохоронним патрулем Тернопільські лікарі-волонтери допомагають геріатричному будинку На Тернопільщині двох бойовиків ЛНР засуджено на великі терміни Про видавництво «Золота Пектораль» у Чорткові та інші думки з приводу На Тернопільщині судитимуть організовану групу з 3 осіб, що організували підпільний цех з виготовлення алкоголю Влада Тернополя буде боротися зі сказом Уродженка Донеччини намагалася підкупити тернопільського поліцейського Молодий тернополяни відкрито і нахабно викрав автівку Прокуратура і поліція слідкує за колишніми депутатами міської ради Третина тернополян обрала сімейних лікарів За один день два ідентичних самогубства в одному районі у Тернополі Щоб всі тернополяни заробляли, як Гройсман Ще один тернополянин "пошився в дурні"

«2% людей – думають, 3 % - думають, що думають. А 95% людей радше помруть, ані ж почнуть думати...»

Децентралізація дала у регіони більше грошей, але й наклала більше обов’язків. Проте в обласній раді чомусь зовсім не дбають про Тернопіль, хоча обласний центр дає найбільше податків і також є частиною області.

 

Видатки ростуть швидше за доходи

Децентралізація внесла зміни у розпорядження грошима. Логіка політики децентралізації полягає в тому, щоб на найнижчому місцевому рівні громада вирішувала, як їй жити. Для цього на місця передали повноваження з управління майном, фінансування транспорту, освіти, утримання медичних закладів. Одночасно у руки місцевих громад передали частину податків, які мали б забезпечити кошти для виконання обов’язків. Проте видатки зросли значно більше, ніж доходи міського бюджету. Інфраструктура, зокрема навчальні заклади, центри обслуговування населення, лікарні функціонують так, що обслуговують не лише безпосередньо мешканців обласного центру, але й значну частину мешканців області. 

 

Як приклад наведемо ситуацію, яка склалася з профтехосвітою, де лише близько 24 % студентів є тернополянами. Проте всі сто відсотків на сьогодні оплачуються виключно з міського бюджету.

У той же час саме Тернопіль віддає близько 40 % усіх податків області. Натомість місто практично нічого не отримує від області. На кожну послугу мають бути закладені кошти у бюджеті міста, району чи області. Поки що ж все самотужки тягне лише Тернопіль. При цьому видатки зростають значно швидше за доходи. Зокрема за підсумками 2017 року видатки перевищили «збільшені» доходи майже на 276 млн грн. 

 

Область мала б підтримати Тернопіль

Цю різницю могла б якось допомагати покривати обласна влада. На рівні області мали б представлятися інтереси ВСІХ ГРОМАД. Тут мало б вирішуватися питання фінансування дошкільної освіти дітей з районів. Зрештою — це обов’язок обласного рівня платити свою частку за використання спільної інфраструктури у місті Тернополі такої, як лікарні, садки, заклади культури тощо. Адже Тернопіль також є частиною області. 

 

Цікаво, що сам Тернопіль, у цьому питанні прогресивніший і подбав про те, щоб проблема фінансування не перетворювалася у проблему батьків. Скажімо, навчання зареєстрованих у Тернополі дітей у Тернопільській обласній школі мистецтв ім. Ігоря Ґерети, що керується з обласного рівня, відбувається за рахунок коштів міського бюджету. Тобто, місто перераховує до обласного бюджету кошти відповідно до кількості тернопільських дітей. Так само мало б відбуватися і у випадку з наданням послуг медичного забезпечення, дошкільної та позашкільної освіти мешканців області, які користуються ними у Тернополі. Область мала б взяти на себе частку фінансової відповідальності.

 

Де взяти гроші

Очевидно, що першим постане питання, де взяти гроші для взаєморозрахунків між бюджетом міста та області. Давайте вдамося до мови цифр, до податкової бази, яку дає децентралізація. 

 

На рівні області залишається 15 % податку на доходи фізичних осіб, включно з тими, які працюють на території Тернополя. Цього року до обласного бюджету надійде близько 154 млн грн від цього податку. Проте за останні два роки область не перерахувала до міського бюджету жодної копійки. Тобто податки, які платять тернополяни, не йдуть у місто, а йдуть на розвиток окремих «привілейованих» районів області. Місту доводиться вишукувати резерви, щоб самостійно фінансувати  медичні заклади, дошкільну та позашкільну освіту, а на рівні області роблять вигляд, що «проблеми не існує». 

 

Відкритим залишається і запитання, що роблять 12 обласних депутатів, обраних від Тернополя?

Чому вони не піднімають питання співфінансування з обласного бюджету послуг, які надаються у Тернополі? Чому Тернопіль, який найбільше віддає в обласний бюджет, нічого звідти не отримує? Це питання, на які треба вже давати відповіді. Бо в українській політиці, навіть обласного рівня, поки не сформувалася культура відповідального ставлення до своїй повноважень. 

Політику сприймають, не як господарську справу управління, а як можливість повиступати з трибуни. Страждають же від цього прості люди.

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Погода, Новости, загрузка...

Останні публікації

Нас відвідали

Мітки



Карта сайту

Ukr.Net

Авто базар http://avtosale.ua/. Свіжі новини України і Світу в режимі реального часу. Фільми в кінотеатрах на KINOafisha.ua. Телепрограма на TVgid.ua.

Яндекс.Метрика

Тернопільський тиждень