Нове на сайті:
Сергій Надал в День Захисника і Захисниць вручив квартири та інші цінні відзнаки нашим Героям на фронті (фото) На Тернопільщині продовжують вирубати ліси ті, що їх охороняють Сергій Надал висловив співчуття ректору ТНТУ Яка влада на Тернопільщині - така і боротьба з прихильниками і монашками МП На Тернопільщині в ділків забрали землі вартістю понад 300 мільйонів, які ті обіцяли використати під сонячні електростанції Що не так з тернопільськими телеканалами В міській раді показали, як Надал кормить людей ... хлібом (фотофакт) Оце розмах був у шахрайки на Тернопільщині На Тернопільщині жахливе ДТП з загиблими та травмованими На Зборівщині й далі мешкає переселенка, яка марить росією і путіним та писала про "придурків галичан" Мешканець Дніпропетровщини продав зброю на Тернопільщині На Тернопільщині чиновник примудрився вимагати хабар за квіти Мер Тернополя відзначив День прапора на фронті з нашими Героями-захисниками Кандидата наук з тернопільського університету будуть судити за хабар "Довбуш" і його творці в Тернополі 30 серпня

«2% людей – думають, 3 % - думають, що думають. А 95% людей радше помруть, ані ж почнуть думати...»

Декілька днів тому одне з місцевих видань Тернополя опублікувало сенсаційну новину про те, що нинішні ціни на квитки в громадському транспорті скасовані судом і людям міська рада має виплатити компенсацію за переплату. Давайте розберемось хто тут правий і виступає за правду, а хто хоче нажитись на тернополянах.

Зрозуміло, що в теперішніх умовах, громадський транспорт не зможе їздити за тарифами 2015-2016 років. Доведеться забути про нові великі автобуси, які міська рада лише почала закупляти. Навіть вони зупиняться. Це зрозуміло. Але перше, що муляє, чи в Тернополі є справді найдорожчі по Україні тарифи на проїзд в громадському транспорті?

Нагадаємо, з 17 листопада тариф на проїзд у громадському транспорті Тернополя становить 5 грн у тролейбусах та 6 грн у маршрутках:

  • У тролейбусах – 5 грн. при розрахунку «Файною карткою» або проїзним квитком, 6 грн. – при розрахунку готівкою або банківською карткою.
  • У маршрутках – 6 грн. при розрахунку «Файною карткою» або проїзним квитком, 7 грн. – при розрахунку готівкою або банківською карткою.

Тобто при наявності «Файної картки», тариф на проїзд для тернополян практично не змінився.

Учні та студенти далі їздитимуть за 50% вартості, відповідно до умов, які діяли до цього часу. Більше того, всі категорії пільговиків отримали право на пільговий проїзд без обмежень. Всі розрахунки з перевізником по картці відбуваються в безготівковій формі.

Треба визнати, що в більшості українських міст діє «африканська транспортна система». Вона не працює на людей, на пасажирів. Вона працює на збагачення власників компаній-перевізників та частково водіїв. Вони збирають гроші, які нереально проконтролювати, забирають величезні кошти з місцевого бюджету за перевезення пільговиків. Вони банально не платять всі податки.

Напевно наші «непідкупні» активісти через суд хочуть повернути готівкову систему оплати за проїзд і нав’язують старі міфи, а іншими словами просто обманюють тернополян. Ось, подивіться, що з того виходить!

Міф перший: підняття тарифів на проїзд у громадському транспорті Тернополя з 17 листопада 2018 року було необґрунтованим та незаконним.

Відповідь: Насправді встановлені тарифи обґрунтовані, законні та пройшли всі громадські та публічні слухання.

Тарифи на проїзд у громадському транспорті переглядалися у зв’язку з ростом цін на пальне на 67%, збільшенням розміру мінімальної заробітної плати на 17%, збільшенням тарифу на електроенергію для потреб електротранспорту в 2 рази, що важливо для тролейбусів, а також через здороження вартості запчастин та інших складових, які впливають на тариф.

Без корекції вартості проїзду, через борги КП «Тернопільелектротрансу», тролейбуси могли бути відключені від електропостачання. Зупинилися б і приватні перевізники, бо їх діяльність, за усіма економічними розрахунками була збитковою. Перегляду діючих тарифів на проїзд передувало вивчення та економічний розрахунок тарифу, відповідно до встановлених нормативних документів. В основу тарифу були прийняті до уваги:

  1. Розрахунки громадських активістів при публічному обговоренні тарифів пропонувались на рівні 6,70 грн за проїзд у маршрутках.
  2. Висновки профільної депутатської комісії, які пропонували встановити тариф на основі 5-6 грн., а при готівковому розрахунку – 6-7 грн.
  3. Висновок незалежного аудитора, який підтвердив доцільність зміни тарифу в зв’язку із зміною показників господарської діяльності  перевізників та визначив тариф на рівні близько 6 грн для проїзду в тролейбусах та 7 грн в маршрутках, а при встановлені належної оплати праці водіям, такий тариф, за його даними, сягнув би майже 7,60 грн.

Таким чином, тарифи на проїзд у громадському транспорті Тернополя були встановлені меншими, ніж їх визначили громадські активісти, депутатська комісія та незалежний аудитор. Тому тариф є обґрунтованими та сформованим відповідно до визначення планової собівартості послуг із перевезення пасажирів.

Міф другий: нові тернопільські тарифи – найбільші в Україні.

Відповідь: Насправді – тарифи в Тернополі одні з найнижчих в Україні.

З кінця 2018 року в українських містах оголосили про нове підвищення цін на проїзд у громадському транспорті. Ось рейтинг найбільш «дорожчих», за вартістю проїзду у громадському транспорті, міст України. Тернополя у ньому немає.

  1. Дніпро. У маршрутках Дніпра ціни на проїзд збільшені з 8 до 12 грн. Відповідний проект рішення з’явився на сайті міськради Дніпра (22.12.2018). Тариф на автобусних маршрутах загального користування збільшений до 8 гривень. У маршрутках №77 та №141 ціна проїзду складає 11 гривень, а на маршруті №90 – 12 гривень.
  2. Київ. Від 14 липня 2018 року разова поїздка в метро, тролейбусі, трамваї, комунальному автобусі, на фунікулері та в міській електричці коштує 8 грн. У мерії Києва запевняють, що такі ціни залишаться актуальними виключно для киян-власників «Карти киянина». Для інших ціни знову збільшать.
  3. Харків. 8 гривень за поїздку в метро, 6 гривень – в трамваях і тролейбусах. Виконком Харківської міськради 6 лютого 2019 року встановив нові тарифи на проїзд в електротранспорті. До 8 гривень збільшилася вартість проїзду у маршрутках.
  4. Кривий Ріг. У Кривому Розі міськрада ще в січні вирішила підвищити вартість проїзду в міських маршрутних таксі з 6 до 8 гривень. Таке рішення прийняли на користь перевізників, які скаржилися на здорожчання пального, запчастин тощо.
  5. Львів. Виконавчий комітет Львівської міської ради встановив тариф на проїзд у маршрутках. Вже із початку лютого львів’яни платять за проїзд не 5, а 7 гривень. Тариф на проїзд в електротранспорті становить 5,5 грн на 90 хв проїзду.
  6. Одеса. Проїзд в електричному транспорті Одеси становив 5 гривень за одну поїздку, але з 15 січня 2019 року проїзд в маршрутних таксі Одеси подорожчав на 40% – до 7 гривень. Міська влада пояснила це «економічною необхідністю», обумовленою суттєвим зростанням в Україні вартості пального.

У решті обласних центрів та великих містах України вартість проїзду у електротранспорті коливається на рівні 4-6 гривень. В автобусах та маршрутках - 5-7 гривень.

Таким чином, позиція ініціаторів скасування тарифів у громадському транспорті Тернополя проста - повернути готівкові розрахунки, бо міська рада не зможе обліковувати готівку, як це було раніше. Вони проти збереження соціальних та пільгових перевезень пенсіонерів та пільговиків у всіх видах громадського транспорту, тому що саме при безготівковому розрахунку можна порахувати пільговиків і виплатити реальну компенсацію перевізникам.

Хоча чому дивуватись? Чого не зробиш для власного піару, адже незабаром чергові вибори. А сучасна судова система вже неодноразово довела, що «бабло перемагає зло». 

Петро Костельний

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Погода, Новости, загрузка...

Карта сайту

Нас відвідали

Ukr.Net

Авто базар http://avtosale.ua/. Свіжі новини України і Світу в режимі реального часу.