Вівторок, 05 листопада 2024, 13:34
Наша публікація "Михайло Іваненко: "Ті, хто ще нещодавно "пакував" його в бус, тепер із гордістю ховають його як Героя...", яка була перепостом з сторінки у ФБ добровольця, учасника боових дій Михайла Іваненко (а не "диванного експерта" - прим. ТТ), викликала резонанс, обговорення та чимало коментарів у соцмережі.
При чому різнополюсні, скажемо так (два для прикладу в скріні 1)
У відповідь на закиди "захисників" такої мобілізаці (які чомусь коментують з анонімникх пабліків - прим.ТТ), і яку цілком в рамках закону і здорового глузду критикує Михайло Іваненко, він же пояснив "опонентам":
"Мобілізація має проходити відповідно до законів, постанов та чітко визначених правил. Але що робити, коли замість цього використовують "бусифікацію" — метод, при якому людей забирають із порушенням законодавства та без належного проходження військово-лікарських комісій? Це вже стає системним явищем, яке для здорового суспільства є абсолютно неприйнятним.
Оскаржити неправомірні дії, коли ти вже знаходишся в частині, а Територіальний центр комплектування (ТЦК) поставив собі галочку, — це надзвичайно складно. А коли ті, хто у такий спосіб призвали людину, згодом приходять організовувати похорони і дивляться у вічі батькам — це трагедія, яка не повинна бути нормою. Але, здається, це не викликає обурення у всіх.
І ще одне: ніхто не ставить під сумнів пам’ять загиблих. Перш за все, про них має піклуватися влада, яка зобов'язана забезпечити гідне ставлення до героїв. А ті, хто наживається на їх жертві, будуючи статки на їх кістках, мають бути притягнуті до відповідальності.
Такі ситуації підривають довіру до системи та призводять до подальшого руйнування суспільної моралі"
А ми ось що зробили. Вирішили проаналізувати текст посту (на скріні 2), запитавши у ChatGPT.
І ось що на це видав штучний інтелект.
Наводимо дослівно:
"У цьому тексті автор виражає глибоке обурення та біль через поєднання двох несумісних явищ — цинічної поведінки під час мобілізації та героїчного вшанування загиблих воїнів.
Основні теми та емоційні акценти:
1. Прощання з героєм:
Описує традицію вшанування загиблих воїнів з усіма почестями, яка вже стала частиною української реальності.
Відчутна повага до захисника, якого ховають як героя, але при цьому є контраст між цим вшануванням і тим, як його мобілізували.
2. Цинізм мобілізації:
Автор підкреслює цинізм процесу мобілізації, описуючи, як тих, кого призвали із порушенням законів, пізніше ховають як героїв.
Особливо виділяється роль Тернопільського ТЦК, яке стає уособленням цього "жорстокого цинізму". Вони, хто спочатку "пакував" призовників у буси, тепер ховають їх з гордістю.
3. Почуття несправедливості та обурення:
Текст насичений емоцією обурення: протиставлення між відношенням до живих людей під час мобілізації та відношенням до загиблих, які стали жертвами системи.
Остання фраза — "Такий от жорстокий цинізм нашого часу..." — резюмує головну думку, підкреслюючи гіркоту та розчарування.
Аналіз:
Автор використовує контраст між мобілізацією та похованням, щоб продемонструвати моральну дилему і системну проблему. Це потужний емоційний заклик до перегляду ставлення до людей не лише після смерті, але й під час життя, особливо у контексті незаконної мобілізації та порушень прав людини.
Основне питання, яке піднімається: чому цінують загиблих, але не поважають живих? Це виклик суспільству і системі, яка допускає такі подвійні стандарти".
Повторимося - це відповідь-аналіз штучного інтелекту)
Тож висновки робіть самі...