Середа, 18 січня 2012, 14:48
А тому про багато що влада просто помовкує.
Тернопільська міськрада на чолі з представником ВО «Свобода» Сергієм Надалом неодноразово за «посередництва» своєї прес-служби закликала тернополян довіряти виключно тій інформації про свою діяльність, яка оприлюднюється або в газеті «Тернопіль вечірній», або на офіційному сайті мерії.
Ну, про «агітлисток», в яке перетворилася за останній рік колись популярна газета «Тернопіль вечірній», говорити не будемо. А от сайт міськради – це цікаво. Ми сьогодні не будемо торкатися загальної картини цього офіційного порталу органу місцевого самоврядування, а спершу проаналізуємо хоча б те, що стосується інформації про засідання виконавчого комітету Тернопільської міськради. І кожен з наших читачів зможе зробити для себе висновки (тим паче, що це все легко перевірити, просто проаналізувавши відповідний розділ на сайті www.rada.te.ua, який наповнюється під пильним наглядом «професіонала своє справи», палкої членкині ВО «Свобода», начальника відділу зв’язків з громадськістю та засобами масової інформації Катерини Калуш)– чи є прозорість та правдивість при подачі інформації про свою діяльність, про яку так кричить свободівська влада в Тернополі.
Що не договорюють?
Якщо проаналізувати проекти рішень виконавчого комітету, які виставляються на сайті міської ради для попереднього оприлюднення з тими, які розміщуються як такі, що вже прийняті, то між ними є суттєва різниця. Це означає, що щотижня виконавчий комітет розглядає питань більше, ніж про це попередньо проінформовано громадськість.
Наприклад, на сайті міської ради 7 грудня оприлюднюється проекти рішень виконавчого комітету. Анонсовано, що їх буде 42 (з №2047 до №2088). Натомість виконком розглядає 57 питань (з №2047 до №2103). Чому приховано (до речі, за день до проведення засідання) 15 питань, зрозуміти не важко. Серед проектів, які виконком розглядав без попереднього оприлюднення (до речі, всупереч чинному законодавству), значаться такі як: про фінансування з міського бюджету в I - му кварталі 2012 року, про внесення змін до рішення міської ради від 05.01.2011 року № 6/4/6 "Про бюджет міста Тернополя на 2011 рік", про затвердження протоколу засідання конкурсної комісії та надання в оренду майна комунальної власності (конкурс відбувся ще 14 листопада, тому часу підготувати документи на засідання виконкому було більше, ніж достатньо), про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради, яким затверджено титульний список капітального ремонту житлового фонду міста на 2011 рік та викладено його в новій редакції. Цікаво, що питання, яке стояло останнім в оприлюдненому напередодні порядку денному, так само зберегло за собою це місце і в кінцевому переліку. Всі питання, які посадовці заховали від попереднього оприлюднення, майстерно вплетені серед інших питань.
Оприлюднюють одні питання, а розглядають вдвічі більше…
Так само плідно попрацював виконком і 14 грудня. Оприлюднено за день до засідання 18 питань (з №2104 по №2121), а реально розглянули 45 питань порядку денного (з №2104 по №2148). Заховали члени виконавчого комітету низку питань, де оформлялися права на власність, про внесення доповнень до рішення виконавчого комітету міської ради від 28.09.2011р. № 1603 «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і на інші житлово-комунальні послуги» (цим рішенням встановлено значно більші тарифи на обслуговування житла), про виділення коштів з цільового фонду соціально-економічного розвитку м. Тернополя, про розміщення сезонних обєктів сфери послуг, відпочинку та розваг на території м. Тернополя, про надання в оренду майна комунальної власності, про надання дозволу на видалення зелених насаджень.
За такою ж схемою приховування інформації працював виконком і 21 грудня. Запланували розглянути 37 питань (з №2149 по №2185), а реально розглянули на 6 питань більше. Серед ти, що в останній момент потрапили на засідання: про встановлення режиму роботи місць для паркування транспортних засобів в м. Тернополі, про надання фінансової підтримки підприємствам, які обслуговують житловий фонд міста, про надання дозволу на видалення зелених насаджень, про поповнення статутного капіталу комунального підприємства «Тернопільводоканал», повторно (!) про внесення змін до рішення виконавчого комітету міської ради, яким затверджено титульний список капітального ремонту житлового фонду міста на 2011 рік та викладено його в новій редакції, про внесення змін до рішення міської ради "Про бюджет міста Тернополя на 2011 рік", про виділення коштів. А рішення №2191, яким передали контейнери для роздільного збирання сміття, взагалі зазначено таким, що його ніхто не вносив, тобто воно не має ні автора, ні розробника.
Як «хімічать» з номерами питань
Цікаво починається попередньо оприлюднений порядок денний засідання виконавчого комітету 28 грудня. Першим стоїть питання під номером 2198, хоча минулого засідання розгляд завершили на питанні 2191. Десь зникло 7 рішень.Їх легко можна знайти, коли знаєш, що засідання, окрім планових, можуть проводитися і поза планом. 22 грудня виконком прийняв 5 рішень замість 7 (як видно з нумерації). Куди ділось 2 рішення і чого вони стосуються - невідомо. Так само незрозуміло, чому прийняті рішення починаються з №2199, коли в проекті першим іде питання №2198. Але загальна практика залишається та сама: з 64 запланованих питань (до речі, якщо від кінцевого номера рішення 2260 відняти початковий номер рішення 2198, то 64 аж ніяк не виходить :), розглянули 80 (з №2199 до №2278), тобто на 16 питань більше, ніж була завчасу проінформована громадськість. Серед прихованих питань: про встановлення режимів роботи торгових закладів міста, про передачу бензину, про передачу на баланс ("теплий" тротуар), про організацію харчування учнів навчальних закладів міста Тернополя з 01.01.2012 року, про усунення порушень у сфері земельного законодавства та містобудування (демонтаж гаражів на проданому "Креатор-буду" обєкті по вул.Карпенка, 18а), про передачу майна, про перенесення робочих днів у 2012 році.
Якщо таке бажання членів виконавчого комітету попрацювати понаднормово ще якось можна пояснити кінцем року (хоча рішення, які виносилися в останній момент не подібні на ті, які готуються за день-два), то чому практика приховування проектів рішень перейшла в 2012 рік - залишається загадкою.
Рік новий, а методи маніпуляції рішеннями ті ж самі
4 січня 2012 року члени виконавчого комітету запланували розглянути 5 питань (від №2274 до №2278, і це при тому, що питання з такими номерами розглядалися 28 грудня і там йшлося про зовсім інші рішення). Виявилось, що це помилка, оскільки з нового року повинна бути нова нумерація. Тому в кінцевих документах рішення починаються з №1 і закінчуються №10 - тобто члени виконкому розглянули рівно в 2 рази більше проектів рішень, ніж планували. До "засекречених", серед інших, увійшли питання про оформлення прав на власність та про виділення коштів.
11 січня цього року ситуація на краще не помінялася. В проекті порядку денного зазначено, що виконавчий комітет повинен розглянути 26 питань (з №11 до №36). Насправді виконком "перепрацював" на 5 рішень більше (з №11 до №41). До тих питань, про які наперед громаді не варто знати, віднесли: про легалізацію обєднання громадян, про внесення змін до Положення про порядок надання адресної безготівкової допомоги громадянам.
Цікаво, що виконавчий комітет запровадив практику, яка не піддається розумінню: питання однакового формулювання можуть виносити двоє людей. Наприклад, питання про виведення квартири з житлового фонду виносить як В.Болєщук, як начальник управління (саме він є автором більшості рішень), так і заступник міського голови В.Стемковський, який є куратором управління пана Болєщука. Питання про оформлення права власності може виносити як О.Жовта, так і її безпосередній керівник Б.Малимін (який є начальником управління). Чому так - невідомо. В міській раді натякають, що не всі рішення є однаковими. Там, де документи не до кінця в порядку, люди Надала (колишні податківці) або досвідчені управлінці стараються не підставлятися.
Висновок напрошується один: попри існування закону про доступ до публічної інформації, попри запевнення міського голови про відкритість та прозорість влади, свободівцям ще є над чим працювати. Працювати для того, щоб громадяни могли повірити і не чекали, що патріотична міська влада їх дурить так само і такими ж методами, які і антидержавна в Києві.
Коментарі
Стрічка RSS коментарів цього запису