Нове на сайті:
Обіцяли допомогти "швидко перебігти кордон"... Єгері 68 бригади знищують «тернопільськими» FPV дронами ворожу спецтехніку Бійці 55 батальйону: Дрони від тернопільської міської ради знищують окупантів Два роки бореться з онкологією: молодий військовий з Тернополя Дмитро Линва потребує допомоги У 4 закладах Тернопільщини можна отримати безоплатну медичну допомогу при інфаркті Як врятувати кошенят в Тернополі, де немає жодного притулку для тварин Відомий журналіст про зневагу до Тернопільщини зі сторони Києва 22 дрони-розвідники передали від Тернополя на передову для окремої механізованої бригади сухопутних військ - Сергій Надал Волонтери «Допомоги армії від Тернополя» доправили передачі на фронт нашим захисникам» - Сергій Надал Сергій Надал повіз на фронт вантажний бус для тернопільських артиллеристів У 7 закладах Тернопільщини можна отримати медичну допомогу при пологах Надал поїхав у зону бойових дій та повіз дрони для захисників В Тернопільському ДСНС на одного інспектора-хабарника стало більше Через бажання мати ставок в заказнику тернополянин має проблеми В Тернополі справу ще одного "перевізника" передали до суду

«2% людей – думають, 3 % - думають, що думають. А 95% людей радше помруть, ані ж почнуть думати...»

Сніг зійшов разом з асфальтом.

Експерти проаналiзували данi щодо вартостi ремонту дорiг в Українi та за кордоном. I з'ясувалося, що нашi дороги найдешевшi. Так, на обслуговування одного кiлометра автошляху першої категорiї йде 39 мiльйонiв гривень, тодi як, скажiмо, у Казахстанi -- 43 мiльйони гривень (в tквiвалентi), у Словенiї -- 59 мiльйонiв, у Великобританiї -- 59 мiльйонiв, у Польщi -- 87 мiльйонiв, а у Швейцарiї -- аж 261 мiльйон гривень.

Та все ж цiкаво, чому ж "їхнiй" ямковий ремонт тримається по кiлька рокiв, а наш -- кiлька мiсяцiв? У чому секрет -- у матерiалах, технологiї, дорожниках, грошах?

Це "Експрес" спробував з'ясувати разом з Сергiєм Петриковим, директором ТзОВ "Укрремдорбуд",  Iгорем Щербаком, директором Донецького державного iнституту з проектування об'єктiв дорожнього господарства, та Володимиром Псюрником, професором, деканом дорожньо-будiвельного факультету Харкiвського нацiонального автомобiльно-дорожнього унiверситету.

-- В Українi снiг зiйшов, як завжди, разом з асфальтом, i сьогоднi нашi дороги бiльше скидаються на смугу перешкод... Чому з року в рiк ми їх латаємо, а результату нема?

С. Петриков: -- Рiч у тiм, що технологiї, якi використовують в Українi, застарiли. Наприклад, який сенс заливати ямки смолою, щоб за кiлька мiсяцiв на тому мiсцi знову утворилася вибоїна? Набагато доречнiше та практичнiше перекласти цiлий вiдрiзок дороги, нiж займатися ямковим ремонтом. Адже пiд час такого ремонту асфальт зазнає гiдроударiв, що викликає новi трiщини та просiдання.

До того ж, є скарги на якiсть матерiалiв. Наприклад, дуже часто асфальт стає неякiсним ще у процесi виготовлення, а це означає, що вже невдовзi вiн почне кришитися та ламатися. Саме тому на дороги витрачають величезнi кошти, а результату нема.

I. Щербак: -- Кiлька рокiв тому до нас приїжджали фiни - дiлитися досвiдом. Ми поцiкавилися, чи використовують нашi гостi металургiйнi шлаки для подолання ямковостi дорiг, а вони не розумiють, як це можна ремонтувати дорогу, засипаючи ямки... Тим часом ця практика у нас досить поширена.

-- Але ж щороку збiльшується кiлькiсть власникiв автотранспорту, якi сплачують певний податок на утримання автошляхiв... Можливо, причина у тому, що ми не вмiємо якiсно класти дорожнє покриття?

В. Псюрник: -- Щоб дороги були у гарному станi, треба кожнi п'ять рокiв робити поточний ремонт, а кожнi дванадцять -- капiтальний. У нас цих термiнiв не дотримуються. Тому на дорозi, яка вiдпрацювала своє, з'являються трiщини, а з часом покриття починає iнтенсивно руйнуватися. А що коштiв на капiтальний ремонт далi нема, то доводиться латати дороги ямковим способом.

-- Ямковий ремонт роблять i в тiй-таки Польщi. Чому ж їдеш їхнiми дорогами як по склу, а нашими -- як по пральнiй дошцi?..

С. Петриков: -- За кордоном чiтко дотримуються технологiї. Якщо все робити правильно, i нашi дороги могли б бути у набагато кращому станi. Зокрема, не можна робити ямковий ремонт у дощову чи холодну погоду -- обов'язково має бути сухо, а температура повiтря не нижчою як 15 градусiв тепла. Шви варто просочувати смолою, а перед тим, як класти асфальт, видувати з ями усе зайве.

В основi ями має бути щебiнь, а на нього бажано накласти кiлька шарiв асфальту, а не один, як у нас, -- тодi вiдремонтована дорога триматиметься до п'яти рокiв. До того ж, значення має глибина дорожнього покриття. Колись дорога першої категорiї мала 50 сантиметрiв товщини, сьогоднi -- 75 -- 80, тодi як у Європi -- до метра.

Ще одна пробема -- замiна традицiйних бiтумiв пiд час асфальтування, адже вони не дають домогтися мiцностi покриття без погiршення його трiщиностiйкостi. У цих умовах доцiльно використовувати бiтуми з добавками полiмерiв. Але цi матерiали дорожчi за звичайнi, тому, економлячи на дорогах, держава таки зазнає збиткiв.

Додати коментар

Захисний код
Оновити

Погода, Новости, загрузка...

Карта сайту

Нас відвідали

Ukr.Net

Авто базар http://avtosale.ua/. Свіжі новини України і Світу в режимі реального часу.