Четвер, 22 листопада 2012, 13:06
Публікація статті під назвою «На місці танка хочуть будувати» у газеті «RIA+» за 14 листопада підняла цілий ряд питань, які, можливо, мають стати приводом для ширшого публічного обговорення «Тернопільський тиждень»писав про це в статті Чому підлеглі мера Тернополя Сергія Надала відверто БРЕШУТЬ людям? І хто та що будує на «Дружбі»? Частина 1
Це питання залучення інвестицій під будівництво нових великих об'єктів у місті, питання безпеки дорожнього руху, будівництва стратегічних об'єктів для наповнення міської казни і створення нових робочих місць.
На нашу думку, у статті проглядається три важливих аспекти, про які хотілось би поговорити окремо.
Схема організації дорожнього руху
У Тернополі є кілька складних місць концентрації ДТП. «Кільце» на перехресті вулиць Мазепи, Львівської, Бережанської було однією з них. Вже протягом кількох років піднімалось питання встановлення там нових світлофорних об'єктів, поновлення розмітки, становлення засобів сповільнення швидкості, переміщення дорожніх переходів.
Глибший аналіз, за участю фахівців дорожніх служб, ДАІ, управління житлово-комунального господарства, управління транспорту, комунікації та зв'язку вивів на серйозну зміну схеми проїзду. До слова відзначимо, що це не остання новація у зміні схеми дорожнього руху, яка розробляється спеціальною міжвідомчою комісією. Минулого року за розробкою цієї комісії відновлено двосторонній рух по всій довжині вулиці Живова і змінено схему проїзду перехресть на ній. Раніше подібні новації торкнулись вулиці Руської (виїзд з вул. Коперника наліво на Руську).
Сьогодні на розгляді є питання зміни схеми руху транспорту на перехресті вулиць Крушельницької-Вояків Дивізії «Галичина»-Галицька-Збаразька-Бродівська, схеми організації руху в місцях щільної забудови на мікрорайоні Дружба (вулиці Будного-Карпенка-Цегельний проїзд) тощо.
Щодо руху транспорту на перехресті Мазепи-Львівська-Бережанська, досить лише зацитувати звернення начальника сектору профілактичної роботи управління ДАІ в області Миколи Лецкалюка: «Перехрестя вулиць Бережанська – Мазепи – Кривоноса - Львівська досить складне у розв'язці і на ньому перетинається ряд транспортних потоків. Раніше вулиці Бережанська і Мазепи були головними, а Кривоноса та Львівська - другорядними. Відповідно і виїзд з цих вулиць був досить проблематичний. Іншими словами, водії проскакували між транспортними засобами, щоб вклинитися у транспортний потік. Це призвело до аварійних ситуацій, до ряду дорожньо-транспортних пригод. На даний час була проведена повна реконструкція даного перехрестя, повністю змінено схему організації дорожнього руху. А саме: встановлено світлофорний об’єкт на чотири цикли, який дозволяє нормально виїхати, в першу чергу це з вулиць Кривоноса і Львівської».
Працівники ДАІ відзначають, що нова схема проїзду майже ідеальна - з одним але… Дорожні служби міста зробили тривалу і недешеву роботу, але не поставили у ній красивої крапки. У світі існує цивілізована практика взаємин дорожників з водіями - після такої суттєвої зміни схеми проїзду треба встановлювати відповідно інформаційні щити. Знаків - недостатньо, адже багато водіїв-тернополян, які роками їздять усталеним маршрутом, вже на звичні знаки не реагують - звикли до того, що все залишається незмінним десятиліттями. З боку Бережанської, Кривоноса, Львівської та Мазепи слід було вивісити великі щити з закликом до водіїв: «Увага! Зміна схеми проїзду перехрестя!» і малюнок схеми проїзду. Якби дорожники це зробили одразу, то нарікань водіїв у перші дні було б менше.
Відзначимо, що за дорученням заступника міського голови Владислава Стемковського ця рекомендація ДАІ вже почала втілюватись. Відділ технічного нагляду отримав відповідне доручення і в стислі терміни має встановити відповідні інформаційні знаки.
Можливе будівництво з залученням зовнішнього інвестора
Ні для кого не секрет, що Тернопіль - місто зі значним безробіттям та низькими доходами населення. Залучення іноземних та внутрішніх інвестицій під відкриття нових підприємств, будівництво промислових та торгівельних об'єктів - один з гарантованих шляхів розв'язання бодай частково цієї проблеми.
У Тернополі визначено більше 10 місць, які будуть запропоновані інвесторам для будівництва різних об'єктів. Ми формуємо замовлення відповідно від особливостей нашого ринку праці і стратегічних перспектив розвитку міста. До слова, стратегічний план розвитку Тернополя до 2025 року вже пройшов обговорення у всіх університетах міста і ближчим часом буде запропонований до схвалення депутатському корпусу ради.
Для того, щоб інтереси громади були максимально захищені, земля виділяється на комунальне підприємство міської ради. Крім того, ми, як правило, ще на початку переговорного процесу з потенційним інвестором ставимо вимогу, що до будівельних робіт має залучатись комунальне підприємство міста - спеціалізоване будівельне КП «Тернопільбудінвестзамовник», яке має відповідну кваліфікацію, досвід, штат працівників, техніку. Це дасть можливість максимально втримати кошти інвестора в Тернополі.
Серед пропонованих об'єктів – транспортно-логістичний кластер на базі Тернопільського аеропорту, оптовий ринок сількогосподарської продукції, яхт-клуб та парк водних розваг на базі Тернопільського ставу, спортивна база на грибному каналі для водних видів спорту, розважально-відпочинковий комплекс «Діснейленд» у парку «Топільче», готельний комплекс в районі ТРЦ «Подоляни», промислові об’єкти на базі радіозаводу «Оріон» та «Текстерно».
Щодо зазначеного місця на мікрорайоні Дружба, то він зацікавив кількох потенційних інвесторів. Ми бачимо, що це місце може стати об'єктом, який дасть місту і додаткові доходи в бюджет у вигляді податків, і нові робочі місця. Міська рада планує оголосити відкритий конкурс на бізнес-ідею, проект та інвестиційний конкурс. Відзначимо, що попередні переговори відкрили можливість зведення там офісного центру, спортивного комплексу, виставкового комплексу або торгівельного центру. Але зараз говорити про це ще рано. Можливо, піднята газетою розмова приверне увагу потенційних інвесторів до даного питання.
Відзначимо, що управлінням стратегічного розвитку вже більше року розробляється проект «Тернопіль майбутнього», який у форматі постійнодіючого інвестиційного форуму стане відкритим майданчиком для накопичення ідей і спілкування з інвесторами. Проект узагальнить попередньо озвучені проекти і дасть новий імпульс новим починанням. Ще до кінця 2012 року він стартує у мережі Інтернет і його супроводжуватиме інформаційна кампанія в місцевій пресі. Запрошуємо тернопільських журналістів до активного обговорення і популяризації проектів розвитку міста.
Зловживання під час реконструкції
Щодо цього аспекту, який розлого описаний у публікації в газеті, то розставити у ньому всі крапки над "і" дуже просто. Порівнювати, що скільки коштувало і якою технологією виконувалось, повинні фахівці. Лише фаховий аналіз може дати оцінку кошторисам і способам їхнього виконання. За матеріалами публікації, зваживши на суспільний інтерес до подібного роду інформації, міський голова Тернополя Сергій Надал звернувся з листом до Прокуратури з проханням провести перевірку наведеної інформації та вжити заходів реагування. Відповідний лист був підписаний у п’ятницю 16 листопада. Відділ зв’язків з громадськістю та ЗМІ бере на себе зобов'язання проінформувати громадськість міста про результати перевірки.
Катерина Калуш, начальник відділу зв’язків з громадськістю та засобами масової інформації Тернопільської міської ради
Коментарі
Я бачу лише витрати:
Майже мільйону з казни міста витратили на підготовку ділянки під забудову.
Більше мільйона втратить бюджет від того, що землю не продають, а віддають на халяву.
А твердження про те, що місто згодом отримуватиме прибуток в вигляді податків і платежів - пустослівне. Майже всі ці платежі йтимуть в бюджет країни, а не міста.
Стрічка RSS коментарів цього запису