У Тернополі відбулося перше в історії виїзне засідання депутатського комітету Верховної Ради України з питань транспорту і зв’язку. На запрошення керівника Тернопільської обласної організації ВО «Батьківщина» В.Деревляного члени комітету разом із представниками виконавчої влади та самоврядування Тернопільщини, перебуваючи у стінах Тернопільського національного економічного університету, провели обговорення питань функціонування та розвитку транспортної галузі області.

І хоча для більшості пересічних громадян зазначена подія була знаковою лише з огляду на можливу участь у ній сина чинного Президента України В.Януковича (молодшого), який, до речі, проігнорував візит у Тернопіль, істинна вага та роль події полягає у тому, що під час засідання, народні обранці нарешті звернули увагу на транспортну мережу нашої області, яка перебуває на межі колапсу. Адже, як виявляється, стан доріг у Тернопільській області чи не найгірший в Україні, і лише Луганська область розділяє з нами «пальму першості».

Для того щоб кардинально покращити ситуацію,не в далекому майбутньому, а негайно, власне і відбулося зазначене засідання. Під час двохгодинної наради посадовці озвучили десятки цифр, які описували катастрофічний стан транспортної галузі області.

Що тут казати, коли для приведення дорожнього господарства області у належний стан в 2014 році необхідно виділити 2,4 мільярди гривень, в той час коли область направляє в Державний бюджет кошти акцизного збору за пальне в обсязі, який не перевищує 400 млн. гривень за  рік.

Але як виявляється вихід є. Як зауважив голова парламентського комітету Борис Колесніков, для того щоб вирішити проблему комплексно «…необхідно бачити життя з низу вверх…необхідно починати жити по-європейськи…». Саме використовуючи досвід Німеччини, комісією було ухвалено рішення розпочати у Тернопільській та Луганській областях впровадження пілотного проекту, який дозволить відродити транспортну галузь краю.

А суть проекту полягатиме у тому, що у області буде створено спеціальний «Дорожній фонд», який функціонуватиме незалежно від Державного казначейства (без затримок платежів і бюрократії та формалізму). Зазначений фонд наповнюватиметься прямими субвенціями з держбюджету, а його кошти розприділятимуться безпосередньо місцевими керівниками, відповідно до реальних потреб на місцях. Також, впровадження проекту передбачає реформування механізму розподілу окремих транспортних зборів і платежів, розроблення нової логістики пасажирських перевезень у області, втому числі і пільгових категорій населення.

І все це не пусті декларації та лозунги. Вже в наступну середу в Києві відбудеться чергове засідання комітету, в якому візьмуть участь голова Тернопільської ОДА керівники органів самоврядування і відомств, які розпочнуть безпосередню роботу над впровадженням пілотного проекту у життя. Також, до роботи над ініціативою запрошено усіх членів депутатського корпусу Тернопільської області у Верховній Раді.

Як бачимо, завдяки плідній праці керівника місцевої «Батьківщини» у комітеті Верховної Ради, навіть незважаючи на те, що його очільник та більшість членів є регіоналами, наша область отримала шанс розрубати «Гордіїв вузол» транспортної проблеми. В черговий раз Василь Деревляний не словами, а конкретним ділом демонструє відповідальність перед своїми виборцями.

Саме завдячуючи його готовності жертвувати власними політичними амбіціями на користь пересічних громадян, він спільно із Ярославом Сухим у вересні забезпечив голосування депутатів парламенту за надання Чорткову статусу міста обласного підпорядкування. Сьогодні ж, він зумів привернути увагу навіть своїх політичних опонентів до проблеми недофінансування транспортної галузі у Тернопільщині. Як влучно зауважував раніше Василь Тимофійович: «… я не боюсь і не встидаюсь казати, що десь з кимось говорив з інших партій, бо це потрібно області…».

Не бійками у парламенті, чи відвідуванням фестивалів, не патетичними заявами з трибуни, як то роблять окремі місцеві однопартійці Василя Тимофійовича, а щоденною роботою у комітеті, ефективною співпрацею з виконавчою владою та представниками інших депутатських фракцій він конкретними справами допомагає кожному із нас. І якщо дехто «чорний на язик» закидає Василю Деревляному, що він не дослухається до думки своїх побратимів Апостола та Бойка, чи подекуди підтримує окремі законопроекти регіоналів, то нехай замовкнуть, бо необхідно розуміти абсолютну несумісність «політичної клоунади» та розбудови держави. Не дарма народне прислів’я каже: «Не дивись на чоловіка, а на його діло!».

Тарас Мельник