За неї візьмуться лише після того, як збудують Бережанську та Теребовлянську, – каже начальник Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Микола Гнатів. У свою чергу, ці два проекти розпочнуть лише наступного року.

Микола Гнатів: «Ми надіємося, що наступного року ми розпочнемо два проекти це об’їзна Бережан та об’їзна Теребовлі. Об’їзна Тернополя – це після завершення цих двох проектів».

Існуюча об’їзна Тернополя сьогодні є частиною комунальної мережі міста місту. Однак про прийняття її назад у підпорядкування Служби автомобільних доріг мова навіть не йде, каже Микола Гнатів. Доцільнішим він вважає будівництво великого кільця навколо обласного центру.

Микола Гнатів: «Ідея будівництва великого кільця навколо Тернополя існує вже не перший рік. Загальна довжина, відповідно до попередніх проектних даних кільця, становить 44 кілометри – при оціночній вартості будівництва в цінах сьогоднішнього дня 880 мільйонів гривень».

Будівництво першої та другої черги дало б можливість з’єднати Підволочиський напрямок зі Львівським, каже Микола Гнатів. Це би вивело основний транспортний потік за межі міста.

Микола Гнатів: «На даний час розроблена проектна документація на будівництво першої черги цієї дороги, яка дасть можливість з’єднати ділянку Тернопіль – Підволочиськ з ділянкою Тернопіль – Кременець. Це так звана північна гілка, довжиною 8,6 кілометрів і проектною вартістю будівництва 259 мільйонів гривень».

Але якщо до будівництва Тернопільської об’їзної приступлять лише згодом, то до Бережанської взялися уже. За словами Микола Гнатіва, сьогодні провели всі підготовчі роботи по даному об’єкту.

Микола Гнатів: «Вартість одного кілометра в цінах сьогоднішнього дня становить 47 мільйонів гривень разом з вартістю будівництва мосту. Роботи на об’їзній Бережан було розпочато у 2008 році. На сьогоднішній день виконані певні земляні підготовчі роботи. Але сума виконаних робіт поки що незначна».

Виконання робіт стримувалося двома факторами. Перший – це проведення археологічних робіт, оскільки ділянка цікава з точки зору археології. І другий – не була відведена земля під будівництво об’їзної дороги.

Микола Гнатів: «Я – родом з Бережанщини, і для мене ця проблема, напевне, болюча вдвічі: транспорт рухається по вулицях міста, які зовсім не пристосовані до цього руху. Незручності жителям міста – шум, викиди шкідливих речовин і так далі».

Такого складного проекту, як будівництво об’їзної Бережан, у нашій області ще не було, – каже Микола Гнатів. Дорога проходитиме через заболочену місцевість, тому проект і передбачає будівництво мосту.

ІНТБ