Незабаром Тернопіль може «потонути» у сміттєвих завалах. Навколо теми відходів знову виникають конфлікти. За три дні до Нового 2012 року, а саме – 28 грудня, члени виконавчого комітету міської ради вирішили більше не співпрацювати з одним із приватних підприємств, яке вивозить тверді побутові відходи в обласному центрі. Але директора цієї фірми про своє рішення посадовці не повідомили. Чоловік дізнався про те, що він тепер «не у справі», із сайту Тернопільської міськради.

Богдан Буртак, директор ПП «Катруб»: «Я дізнався чисто випадково – на сайті Тернопільської міської ради. Виконавчий комітет своїм рішенням викреслив зі списків приватне підприємство «Катруб», яке, наскільки я розумію, трактується тим, що ми не маємо права працювати в місті Тернополі».

Приватне підприємство «Катруб» уже близько 5 років працює на сміттєвому ринку Тернополя – обслуговує сотні держустанов, організацій та понад 80 тисяч мешканців міста. Саме ця компанія – єдина, яка спеціалізується на роздільному збиранні відходів: скла, паперу та пластику.

Богдан Буртак, директор ПП «Катруб»: «Мої працівники опитали всіх тих, кому ми надаємо послуги. Зауважень і претензій фактично немає. І для мене це незрозуміло – чому?»

На думку Богдана Буртака, дії виконавчого комітету – незаконні. Адже заміна суб’єкту господарювання може відбуватися лише на конкурсній основі.

Богдан Буртак, директор ПП «Катруб»: «Наскільки мені відомо, на сьогоднішній день є дві новостворені структури, які, напевно, будуть мати заміну підприємству. Наскільки мені відомо, ці дві структури зайшли на ринок без проведення конкурсу, що заперечує всім вимогам про тверді побутові відходи, порушують постанову Кабінету Міністрів, що на цей вид діяльності обов’язково потрібен конкурс. Конкурс, наскільки я знаю, не проводився».

28-го грудня одинадцятого року приватному підприємству «Катруб» встигли навіть знайти заміну. На загальній нараді директорів шкіл керівництво управління освіти у добровільно-примусовій формі рекомендувало присутнім розірвати угоди із «Катрубом» і укласти нові – із фірмою «Альфатер».

Олександр Остапчук, директор школи-ліцею №6 ім. Назарія Яремчука: «Так, на нараді директорів, перед Новим роком, була дана рекомендація директорам шкіл про те, щоб заключити угоди щодо вивозу сміття з території школи з фірмою «Альфатер», щоб заключили угоди тільки з цією фірмою. Скажімо так, це була рекомендація, яка носить такий характер, щоб її таки дотриматися і виконати».

Послуги компанії «Альфатер» коштують дорожче майже на 20 гривень. Це наче і не багато, каже Олександр Остапчук, але у період недофінансованої освітньої галузі кожна копійка важлива.

Олександр Остапчук, директор школи-ліцею №6 ім. Назарія Яремчука: «У місяць оплата за вивіз сміття «Катрубом» складає 400-405 гривень, а «Альфатером» – відповідно, десь 420-425 гривень».

Подорожчають послуги з вивезення побутових відходів не лише для шкіл, а й для тернополян. Якщо міська рада таки розірве співпрацю із ПП «Катруб», то кожен мешканець за цінами іншого підприємства платитиме щомісяця на гривню більше.

Богдан Буртак, директор ПП «Катруб»: «Наша ціна на одного мешканця виходить 3 гривні 27 копійок, що на гривню дешевше від інших перевізників, які працюють у місті Тернополі».

Наразі Богдан Буртак звернувся до правоохоронців з вимогою скасувати незаконне на його думку рішення виконавчого комітету міської ради.

На момент виходу сюжету в ефір на телеканалі ІНТБ в управлінні ЖКГ та прес-службі міськради коментарів щодо цієї проблеми так і не надали. Окремі чиновники не брали телефонної слухавки