Мабуть, кожен житель «файного міста Тернополя», слідкуючи за подіями, які відбуваються в державі, плекає надію на позитивні зміни у своєму житті, житті Тернополя та держави. Однак, враження таке, що посадовці, які контролюють кошти, призначені для прибирання нашої домівки (вулиць, тротуарів міста) мають якісь інші сподівання.

24 січня 2014 року у Тернопільській міській раді відбувся розподіл ласого бюджетного пирога на суму понад 16,5 млн. грн. (дані вісника держзакупівель за 2013р.) по утриманню шляхово-мостового господарства м. Тернополя (санітарне прибирання вулично-дорожньої мережі).

Поважна комісія засіла та, з врахуванням позитивного досвіду роботи у 2013 році, переможцем конкурсу у 2014 році знову визначила товариство з багатозначимою назвою «Тернопількомуналсервіс». Вказана фірма фігурувала у ЗМІ, як суб’єкт,заснований жителями м. Луцька та безпосередньо пов’язаний із заступником голови міста В. Стемковським. Проте, не будемо вдаватись у подробиці походження даного суб’єкта господарювання, адже в даній ситуації важливо інше. Як неодноразово зауважував Сергій Надал:  «… мені (нам) не має різниці хто прибиратиме місто, головне щоб було чисто»!

Однак, чи задовольняє жителів міста «позитивний досвід» співпраці з ТОВ «Тернопількомуналсервіс»?  Думаю, що ні. І цьому підтвердження - неприбрані зимою та весною минулого року тротуари, дороги…, як наслідок сходження разом зі снігом асфальтного покриття та безліч ям.

А якщо досвід співпраці «Тернопількомуналсервіс» не такий вже і позитивний, то чому ж високоповажна і авторитетна комісія ігнорує очевидний стан справ?

Виявляється, що все досить просто і банально.

Згідно тендерної документації із необхідної для прибирання спецтехніки ТОВ «Тернопількомуналсервіс» володіє мотокосою «Штіль» (2шт.), непрацюючим грейдером (1 шт.), легковим автомобілем «Пежо Боксер» та старим автомобілем «Камаз». Інша техніка товариством залучається на умовах оренди у комунального підприємства «Тернопільська міська шляхово-експлуатаційна дільниця», яке доведене до стану банкрутства керівництвом тієї ж таки міської ради.

От і виходить, що існуючий стан доріг у місті об’єктивно не може бути кращим, адже прибрати вулиці від снігу та подолати ожеледицю двома мотокосами та непрацюючим грейдером просто не можливо.

А тому, керівникам міськради, які є далеко не дурнями, необхідно було б розуміти очевидну необхідність обрати для співпраці у 2014 році іншого партнера, який володів би належними можливостями для прибирання міста. В іншому ж випадку, слова Сергія Віталійовича про чисте місто залишатимуться декларацією, а сніг на вулицях Тернополя - загрозою безпечному руху водіїв і пішоходів.

А може міського голову просто вводять в оману колеги? Так би мовити, за його спиною намагаються прокручувати оборудки? Не віриться ж в те, що наш мер живе за принципом комедійного інтернет-персонажа Єгора Лупана – «самого чесного кандидата у президенти», який стверджував, що дороги він не ремонтуватиме, бо в нього буде вертоліт, а кому не подобається, то нехай беруть лопати і самі ремонтують (http://www.youtube.com/watch?v=PDXEsmJL1ns& (01:02 хв.)

Яким же чином врятував мера із цієї халепи?

А чому б не зробити процедуру освоєння бюджетних коштів трішечки публічнішою, ну щоб уся громада побачила за що, скільки, і кому платяться гроші, а також оцінила якість і своєчасність наданих послуг? 

Тут і оборудки не прокручуватимуться, і підозр у адекватності та доброчесності посадовців не виникатиме. А то, як поглянеш зі сторони на рішення таких «колєгій», враження таке, що «колєги» або трішки не сповна розуму, або вважають такими «недалекими суб’єктами» тернополян.

Тому, пропоную громадськості міста долучитись до обговорення проблем використання комунальних коштів, створімо дієвий механізм народного контролю, залучимо незалежних спеціалістів та представників громадськості, може завдяки їх пильному нагляду життя у Тернополі стане трішки комфортнішим.

Тарас Мельник