Депутат від Самопомочі  Назар Зелінка проти европейських багаторівневих парковок у Тернополі.

За останні 5 років кількість автомобілів у Тернополі збільшилася у 3 рази, наше місто стало одним з найбільш «автомобільних» в Україні, а проблема паркінгу стає дуже актуальною. Тому тернопільська влада вирішила «вдарити навипередки», щоб ситуація з парковкою не вийшла з під контролю, як це вже сталося у сусідньому Львові.

Європейський паркінг на замовлення тернополян

У нашому місті почали будувати за європейськими технологіями перший в західній Україні багаторівневий критий паркінг. Будівництво почалося на перехресті пр. Злуки – вул. Чубинського після неодноразових звернень мешканців мікрорайонів Канада та вулиці Злуки. Цей паркінг передбачений, у першу чергу, буде призначений для стоянки автомобілів мешканців сусідніх будинків. У паркінгу будуть створені належні умови для автомобілів та облаштована система відеоспостереження.

Окрім створення інфраструктури для цивілізованого паркування такі парковки дозволяють також вирішувати проблеми паркування у дворах, задимленості дворів через прогрів авто взимку та охорону транспорту у нічний час, на що сьогодні часто скаржаться тернополяни.

Також, варто зауважити, що програма з будівництва сучасних парковок передбачає їх спорудження лише за рахунок інвесторів без використання коштів з бюджету.

Паркування по-львівськи: автівки на тротуарах

Загалом, з цією проблемою можна боротися двома способами: по-європейськи та по-львівськи. У західній Європі проблему парковок вирішують через спорудження багаторівневих наземних та підземних паркінгів, які не заважають людям та очищають вулиці від транспорту. Тому й так дивуються українці, які приїхали у Європу, чому у містах так мало автівок, хоча автобами «забиті» транспортом. Все дуже просто: у містах автівки стоять на закритих паркінгах.

Іншим шляхом пішли у Львові – там на паркову перетворили ціле місто. Автівки паркуються, де їм заманеться і в центрі, і на околицях. Звичайною є практика паркування автомобіль на пішохідному тротуарі, не залишаючи місця для пішеходів. На всі зауваження автомобілісти відповідають однаково: «а де нам паркуватися». І в чомусь вони мають рацію. Як наслідок, львів’яни визнали паркування другою за значенням (після проблеми громадського транспорту) проблемою міста, яку міська влада не змогла вирішити за 24 роки незалежності. Більше того, у Львові вже «дожилися» до того, що влада Польщі не рекомендує своїм громадянам їхати у Львів на власному транспорті через катастрофічну ситуацію у місті з парковками. Зокрема, як стверджує відомий львівський експерт Андріян Фітьо така заборона вже «коштувала» Львову зменшення туристичного потоку з Польщі на 20 %.

Тернопільська «Самопоміч» за паркування по-львівськи

Після аналізу ситуації у Львові стає зрозумілою й позиція тернопільської «Самопомочі», яка виступила проти спорудження паркінгу на перехресті пр. Злуки – вул. Чубинського. Так, депутат з фракції партії Садового Назар Зелінка відкрито заявив, що не допустить будь-якого будівництва на цій ділянці. Він навіть надіслав депутатський запит з цього приводу.

  При цьому, він визнає, що у цьому мікрорайоні є гостра проблема з паркуванням. Цей міський депутат або не бачить різниці між багатоквартирним будинком та багаторівневим критим паркінгом, або виконує чергове замовлення «забудовників», які ще не втратили надію звести на цьому місті «девятиповерхівку». Або йому просто більше імпонує паркування по-львівськи.

     назар зелінка, фото, паркування, тернопільський тиждень     

Передвиборча листівка Назара Зелінки

назар зелінка, фото, паркування, тернопільський тиждень

                 Зразок паркування у Львові (район Сихів)              Зразок майбутньої побудови багаторівневої парковки у Тернополі