Як повідомили «Автомайдану» читачі сторінки, 18 серпня на Деренівському асфальтобетонному заводі (дочірньому підприємстві Тернопільського облавтодору) страйкували працівники. Вони відмовились видавати асфальт через заборгованість, відтак машини райавтодорів повертались додому порожніми. За словами нашого інформатора, людям боргують зарплату за три місяці. Про цей факт не згадували у місцевій пресі, адже конфлікт залагодили одразу – зарплату виплатили повністю наступного ж дня. Але проблема не зникла. Нам до рук потрапив документ, в якому працівників підприємства повідомляють про переведення їх на триденний робочий тиждень.

Ми вирішили детальніше поцікавитись підрядними роботами організації. За даними сайту публічних закупівель ProZorro, у цьому році Тернопільський облавтодор виграв тендери на капітальний ремонт вулиці Набережної у Дубівцях Тернопільського району (бл. 2,5 млн. грн.), а найбільший тендер обласного автодору на загальні послуги з експлуатації становить в тому числі і поточні ремонти окремих об’єктів (увага!) 856 916 130 грн. Отже, триденний робочий тиждень вводиться, коли Облавтодор виграє тендерів на понад 859 млн. грн.! Де логіка?

До слова, тендер на ремонт дороги «Джурин-Базар», про яку ми неодноразово писали, входить до вартості виграного тендеру з поточного обслуговування доріг, проте чомусь облавтодор люб’язно поділився замовленням із турецькою фірмою «Арес». «Вони не мають ні  техніки, ні можливостей. Законодавство України не передбачає тендер на субпідряд, договір на який ми заключили, тому все законно», - зазначив на прес-конференції один із співзасновників «Ареса» Ігор Фіняк.

Логічним буде поставити сьогодні владі кілька запитань:

1. Для чого роздавати багатомільйонні тендери підприємствам, які не мають технічних можливостей забезпечити ремонтні роботи і беруть субпідрядників?

2. Чому автодор не в змозі завантажити роботою штатних працівників, водночас беручи субпідрядників? Це свідчить про неефективне управління державною організацією.

3. У той час, коли працівники страйкують, не отримуючи зарплатні, підприємство купує комбіновану дорожню машину за 13 млн. грн. Навмисна невиплата заробітної плати – це порушення ст. 175 ККУ, отже, кримінальна відповідальність керівництва.

4. Чому автодор роздає виграні тендери на субпідряди, адже комерційні підприємства готові відстоювати своє право на виконання виграного у тендері держзамовлення навіть у судах? Чи не свідчить це про корупційну складову: Служба автомобільних доріг віддає частину робіт автодору для того, щоб потім торгувати субпідрядами?

Ми не перший рік стежимо за роботою Тернопільського облавтодору. Тому можемо робити певні висновки. Автодор – це монстр із роздутим штатом і величезними боргами. Підприємство не виконує великих робіт і сидить на підкилимних субпідрядах, мотивуючи це відсутністю техніки. Значна частина грошей, які виділяють на діяльність облавтодору, йде на погашення заборгованості з минулих років, відтак організація не розвивається, а існує лише як прокладка між субпідрядниками і Службою автомобільних доріг. Єдиний шлях до вирішення проблеми – роздержавлення структури і перетворення райавтодорів на окремі юридичні особи. Спеціалісти-дорожники знайдуть собі застосування, адже на українському ринку праці чимало пропозицій у цій сфері.

   автодор, тернопіль, фото, корупція, скандали, тернопільський тиждень