Більше 750 тис. грн заплатить облрада комунальному автотранспортному підприємству, аби те возило представників апарату з кінця березня до грудня. Цьому ж підприємству за катання впродовж неповного року заплатить 850 тисяч й обладміністрація, – повідомляє “20 хвилин”.

Вартість послуг підприємства, яке найняли чиновники, майже вдвічі перевищує тарифи місцевих таксофірм.

Обрали, бо єдине

Кілометр проїзду автомобілями комунального автотранспортного підприємства обласній раді, тобто бюджету, коштуватиме у середньому 5 грн за кілометр. Загалом його транспортом посадовці ради проїдуть, згідно із договором, близько 145 тис. км.

Хоча обладміністрація користуватиметься автомобілями того ж підприємства, що й облрада, за кілометр проїзду платитиме менше — близько 4.30 грн. За рік чиновники адміністрації планують проїхати більше 195 тис. км.

- Відстань довкола Землі по екватору – 40 тисяч кілометрів. Тобто посадовці облради майже чотири рази зможуть об’їхати планету, а чиновники з адміністрації – майже п’ять, – порахував, дізнавшись про таку новину тернополянин Андрій Возний. – Мені з того смішно. Підозрюю, що й третини тих тисяч кілометрів у службових цілях реально не наїздять. Різниця може осісти у чиїхось кишенях. А, зважаючи на тарифи, що в майже вдвічі вищий, ніж у таксі, — сума вийде чимала.

Організацію, яка возила б посадовців обласної ради та адміністрації, шукали, як ми з’ясували, без оголошення конкурсу чи тендерів. Процедуру закупівлі послуг провели в одного учасника — комунального автотранспортного підприємства. Такі дії закон дозволяє, коли є на те відповідні підстави.

Вказане підприємство є єдиним автотранспортним підприємством в області, що надає транспортні послуги для обслуговування посадових осіб Тернопільської обласної ради” – пояснив листом голова облради одну з причин, чому обрали саме це підприємство.

Керівники обласної адміністрації взагалі не пояснили, чим керувалися, уклавши угоду на сотні тисяч гривень із комунальним підприємством, при цьому не оголосивши ані торгів, ані конкурсу.

Надання автотранспортних послуг з перевезення посадових осіб обласної державної адміністрації здійснюється відповідно до договору про закупівлю транспортних послуг комунальним автотранспортним підприємством” – проінформував у листі заступник голови обладміністрації Юрій Желіховський.

Тариф — 5,70 грн за кілометр

Від обласної ради ми отримали копію договору з автотранспортним підприємством та перелік автомобілів, якими кататимуть чиновників. Серед транспорту: Toyota Land Cruiser, Nissan Maxima, Skoda Superb, Skoda Octavia, Fiat Albea, Daewoo Nubira, MERCEDES Vito та ГАЗ-32213.

Вартість послуг розраховується за: 1 км пробігу автомобілями-позашляховиками – 4,68 грн, у т. ч. ПДВ 0,78 грн; 1 км пробігу автомобілями середнього класу – 5,51 грн, у т. ч. ПДВ 0,92 грн; 1 км пробігу автомобілями малого класу 4,84 грн, у т. ч. ПДВ 0,84 грн; 1 км пробігу мікроавтобусами 5,70 грн, у т. ч. ПДВ 0,95 грн. У ціну послуги включені усі витрати Виконавця, у тому числі витрати на страхування, податки, збори та будь-які інші витрати і платежі”, – йдеться в одному з пунктів договору.

До речі, засновником і власником комунального автотранспортного підприємства є саме Тернопільська облрада. Тому доволі дивно, що послуги свого підприємства у кілька разів дорожчі за ринкові пропозиції.

Ми зателефонували на комунальне автотранспортне підприємство аби запитали його директора Романа Федуника, чим зумовлені такі ціни на їхні послуги. Та в дообідню пору, 29 травня, чоловіка на місці не було, хоча телефонували декілька разів. Мобільного також не брав.

- Директора немає на місці, – почули ми від працівників і після обіду. – У нас немає заступників, а щось коментувати може лише він.

Наприкінці робочого дня, ми таки застали керівника на місці. Однак усно коментувати ситуацію він відмовився, натомість порадив написати офіційний запит. Також чоловік додав, що вказані суми, не обов’язково будуть витрачені, адже автоперевезення оплачують за фактом їхнього здійснення.

Учетверо дешевше

У Тернополі є й інші автотранспортні підприємства, які надають транспортні послуги. Приміром, таксофірми. Вартість перевезення пасажирів у них менша — 3 грн/км. Чимало місцевих підприємств саме таксі використовують як транспорт для своїх працівників, коли свого автопарку немає. Щоправда, вибір моделей автомобілів там не надто широкий. Проте є тернополяни, які для місцевих підприємств надають послуги автомобілями преміум-класу.

- Знаю, що наша фірма співпрацює з двома водіями. Один “Мерседесом” їздить, інший – “Паджеро”, – каже тернополянин Руслан (прізвище редакції відоме — прим. ред.). – Вони постійно на зв’язку і коли треба – приїздять. Просять два п’ятдесят за кілометр, і неважливо, чи їздити містом, чи селом. За простій нічого не беруть. Якщо поїздки тривалі – вартість менша.

Ще іншим шляхом пішла Тернопільська міськрада. Відповідь на те, чим їздять її посадовці, зважаючи на витрати попередніх, здивувала.

Службовий транспорт, який перебуває на балансі Тернопільської міської ради, закріплений за посадовими особами згідно з наступним переліком: Skoda Octavia — 1 од.; Dacia Logan — 3 од.; Opel Omega — 1 од.; ЗАЗ Leganza — 1 од, Hunday Tucson — 1 од, Daewoo Nubira — 1 од.; Daewoo Lanos — 1 од.; ВАЗ-21061 — 1 од.; ВАЗ-21053 — 1 од.; ВАЗ-2100-65 — 1 од.; УАЗ-3151 — 1 од.

На 2012 рік заплановані витрати на утримання автотранспорту становлять: на ремонт, обслуговування та придбання запчастин — 102 тис. 730 грн, придбання нафтопродуктів – 280 тис. грн” – написав у відповідь на наш запит секретар міської ради Ігор Турський.

Щоправда, у міськраді не зазначили, скільки піде грошей на заробітну плату водіям. Можливо, тому, що частина посадовців сідають за кермо самі. Проте в мерії повідомили, що приблизна вартість кілометра пробігу для бюджету коштуватиме 1,10 грн.

До речі, приблизно в один час із тернопільськими посадовцями угоди на надання транспортних послуг уклали й в інших областях. Приміром, Кіровоградська обладміністрація, як повідомляє сайт “Наші гроші”, заплатить за проїзд своїх посадовців 440 тис. грн, Сумська — 414 тис. Херсонська облрада за ті ж послуги віддасть 399 тис., а Сумська облрада — 320 тис.