Мер Львова Андрій Садовий засвітився у оборудках із розкраданням держкоштів, зокрема, із об’єктів Євро-2012. Про це йдеться у сюжеті проекту соціальних журналістських розслідувань «Брат за брата» телеканалу ZIK.

Журналісти стверджують, що махінації стосувалися будівництва стадіону «Арена-Львів» вартістю три мільярди гривень.  Після футбольного турніру минуло чотири роки, а стадіон досі не здали у експлуатацію. Для завершення птрібно ще півмільярда гривень.

«Арену-Львів» мали будувати інвестори за власні кошти, з міського бюджету не планували витратити на це жодної копійки. Та в підсумку скарбниця Львова збідніла на 135 мільйонів гривень, 90 мільйонів з яких позичили під 20 відсотків річних, пише ZIK.

На той час з’являлося багато фірм – турецьких та німецьких – які хотіли бути інвесторами та генеральними підрядниками. Садовий усі пропозиції відкидав. Водночас він лобіював австрійську фірму «Альпіна», яка мала бути інвестором мега-будівництва, а обмежилася лише розробкою проектної документації вартістю 200 мільйонів гривень. А потім Аlpine BAU ще й поширила заяву, з якої випливає, що міський голова Львова Садовий – євроаферист.

Журналісти вказують на причетність Андрія Садового і до іншої багатомільйонної фінансової оборудки під час підготовки до Євро-2012 – реконструкції трамвайних колій за маршрутами №2 та № 6.

Для цього Європейський банк реконструкцій та розвитку надав 26 мільйонів євро позики місцевим комунальним підприємствам. Зокрема, перепало й «Львівавтодору». Сама мерія стала гарантом повернення кредиту. Згодом з’ясувалось, що під час робіт із реконструкції трамвайних колій бюджету було завдано шкоди на 36 мільйонів гривень.

Тоді дозвіл на перші чотири локації виграла турецька компанія «Онур». Та згодом Дерфінінспекція перевірила«чистоту» проведення тендерів і висунула підозру: мовляв, умови торгів сформували спеціально під турків. Комунальне підприємство «Львівавтодор» було субпідрядником фірми «Онур» у реконструкції трамвайних колій, а відтак Держфінінспекція перевірила й комунальних дорожників.

Результатами перевірки зацікавилися правоохоронці та відкрили кримінальне провадження за фактом зловживання службовим становищем посадовцями Львівської міськради та «Львівавтодору». Їх офіційно звинуватили у діях в інтересах трьох осіб і, власне, спричиненні збитків на суму понад 36 мільйонів гривень.

«Схема була така: підприємство-підрядник купувало, наприклад, плити під трамвайні колії за однією ціною, а продавало їх приблизно на 40% дорожче. Це стосувалося практично всіх матеріалів», – пояснює колишній голова постійної депутатської комісії фінансів та планування бюджету Львівської міської ради Яромир Самагальський.

Правоохоронці запевняють, що справа вже два роки у розробці та була передана Личаківському райвідділу міліції Львова наприкінці серпня 2015 року.

Нині справа грузне у кабінетах правоохоронних структур. Після ревізії Держфінінспекції, яка заявила про зловживання на суму 36 мільйонів гривень «Львівавтодором» та посадовцями міськради, Садовий начебто особисто навідався в Головне управління ДФІ. Тоді створили спецкомісію, яка швидко припинила свою діяльність.

«Щодо самого стадіону, наразі розслідують два кримінальні провадження. Одне – про завищення вартості проектних робіт і самого проекту. Друге – про завищених обсягів робіт і розцінок під час будівництва. Та в провадженні щодо виконання робіт є проблема, оскільки в так звану «Ніч гніву» багато доказів було знищено», – повідомив начальник управління Львівської облпрокуратури Андрій Манькут.

За фактами зловживань львівськими посадовцями, зокрема, й Андрієм Садовим, у Верховній Раді намагалися створити спеціальну парламентську комісію на чолі з головою  Комітету ВР з питань запобігання і протидії корупції Єгором Соболєвим. Та найабсурдніше в цій історії те, що Соболєв є заступником голови фракції «Самопоміч». І саме його президент призначив перевіряти роботу Садового. Зрештою, жодного парламентського розслідування не відбулося, зазначив телеканал ZIK.